Day by day step

日々成長?の記録

感動

『今を生きる』DVD見ました。

いまを生きる [DVD]

いまを生きる [DVD]


かなり久しぶりだったけど、やっぱりイイ!!感動しますね。


好きなシーン。涙腺がゆるみました。。。
  ↓
f:id:VENTi:20060131022320j:image



それから、序盤の授業で出てくる台詞で、ビデオ時代には『英語字幕』がなくて必死に聞いたけど、結局分からなかった部分も、今夜解明しました。
コチラです(っていうか、ふとググったら出てきました。。さすが。)
  ↓

"Gather ye rosebuds while you may,


Old time is still a flying:


And this same flower that smiles today,


Tomorrow will be dying."


実は、この和訳部分を高専の卒業生代表挨拶の時に採用したんだよねー。


今夜見ながら、昔この映画を見ていた頃の自分の学生時代もよみがえって来たりして、色々な意味で懐かしかったです。


あと、この台詞も好き。


O me, O life of the questions of these recurring, of the endless trains of the faithless, of cities filled with the foolish. What good amid these O me, O life?"
Answer: that you are here. That life exists, and identity. That the powerful play goes on, and you may contribute a verse. …That the powerful play goes on, and you may contribute a verse.


超オススメの一品です。お試しあれ。